esmaspäev, 11. juuni 2012

Keelekese küpsised- minu lemmikud!




Vihmase päeva puhul nagu täna tuleb alati isu juua natuke jahtunud teed või kakaod ja süüa küpsiseid. Jahtunud peab tee olema seetõttu, et ma lihtsalt ei armasta kuumasid jooke :) Kuna olen natuke ka külma saanud ja kurk on veidi haige, siis tuli kohe eriti suur isu keelekese küpsiste järele. Ema tõi mulle neid ka lapsena, kui olin haigeks jäänud ja võib olla just seetõttu ongi need minu lemmikud :) Neid on muidugi lihtne poest osta, aga kodus tehtud on alati paremad ja küpsetamismõnu on samuti boonuseks! Pealegi ei sisalda kodused küpsised ka igasuguseid lisaaineid, mida poest ostetud küpsised enamasti sisaldavad. Minu jaoks on naturaalne toit eriti oluline, sest imetan oma väikest poega ja tema saab osa kõigest, mida mina söön. 

Kasutasin küpsiste tegemiseks toidutares rippuvat retsepti. Keelekese küpsiseid tehakse  tordipritsi abil, aga kuna minu tordipritsi kõige olulisem osa on kaduma läinud, siis kasutasin küpsiste tegemisel tavalist teelusikat, millega taigna ahjuplaadile panin ja tulemus oli päris huvitav. Iga küpsis on isemoodi :)

Vaja läheb:

4 muna
75 g tuhksuhkrut
110 g sõelutud jahu
vaniljesuhkrut
peale raputamiseks ka pisut tuhksuhkrut

Tee nii:

Vahusta munavalge poolkõvaks vahuks, lisa pool tuhksuhkrust, vahusta edasi, kuni tekib kõva vaht. Vahusta munakollane ülejäänud tuhksuhkruga ja lisa munavalgele ning sega ettevaatlikult läbi. Lisa munavahule vähehaaval jahu, samal ajal sega. Segama peab ettevaatlikult, tegu on ju siiski biskviittaignaga. Küpseta 180 kraadi juures umbes 10 minutit ja tõsta ahjust välja jahtuma. Parimad on jahtunud küpsised, sest siis muutuvad need eriti mõnusalt krõbedaks. 




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar